Handige info

Buurtpreventie
(www.buurtpreventiezundert.nl)

Samen werken aan een veilige, leefbare buurt

Wat is Buurtpreventie
Wij als deelnemers van buurtpreventie zijn de extra ogen en oren van de politie.

Dat heeft twee voordelen
Ten eerste wordt ons Buurtpreventiegebied minder aantrekkelijk voor dieven, omdat onder andere met buurtpreventieborden kenbaar wordt gemaakt dat we aan buurtpreventie doen.

Ten tweede wordt de kans dat diefstallen opgelost worden groter, doordat we goed gaan opletten en verdachte of afwijkende zaken bij de politie melden.

De politie heeft een centrale positie in het systeem, bewoners die toch slachtoffer zijn geworden van een inbraak melden dit zelf bij de politie.
Direct politie nodig bel dan 112. Geen spoed 0900-8844.
Maak hierna een melding op de website van Buurtpreventie Zundert.

Rijsbergen Noord-West is het gebied links van de Bredaseweg Rijsbergen gezien vanaf de rotonde Lidl. Dit gebied heeft Coördinatoren, Straat Contactpersonen en Buitengewoon preventisten voor het buitengebied.

Heeft u algemene vragen over de buurtpreventie mail dan naar; rijsbergennoordwest@buurtpreventiezundert.nl

Buurtbemiddeling
Gemeente Zundert

Overal kunnen ruzies en conflicten ontstaan. Deze kunnen betrekking hebben op het lawaai van kinderen, blaffende honden, het vuil in de voortuin, de hoogte van de heg, de manier waarop de buren hun auto('s) parkeren en ga zo maar door.

Buurtbemiddeling heeft goed getrainde en gemotiveerde vrijwilligers die ondersteuning verlenen aan partijen die er zelf niet meer uitkomen. Deze dienstverlening is geheel gratis! Het enige dat wij van partijen vragen is dat zij zelf meewerken aan een voor beide partijen passende oplossing want:
Samen staan we sterk!

Bel voor informatie, advies of bemiddeling:
Marcelle van der Ven
Coördinator buurtbemiddeling
06-10 05 57 12
E-mail: bbzundert@surpluswelzijn.nl

Buurtbemiddeling is een initiatief van:
De Gemeente Zundert, Woonstichting Thuisvester,
Politie Midden en West Brabant en Surplus Welzijn.

Klik & Meld
Gemeente Zundert

De Dorpsraad kan benaderd worden door de inwoners van Rijsbergen met een klacht en/of opmerking over bijvoorbeeld straatvuil, kapotte verlichting, staat van onderhoud van straat of weg. Ook opmerkingen over overlast in de vorm van lawaai of vandalisme. Uiteraard zullen deze door ons met zorg afgehandeld worden. Het is beter echter, dit alles direct te melden bij de gemeente zelf.

Dit kan heel makkelijk! Met oog hierop willen wij daarom dan ook graag het meldpunt “klik en meld” van de gemeente Zundert onder de aandacht brengen. U kunt deze vinden op de homepage van de website van de gemeente: www.zundert.nl

Gemakshalve plaatsen wij hierbij de link. Als u hierop klikt, komt u direct op de website van de gemeente waar u uw melding kunt plaatsen. Uiteraard kunt u uw melding ook telefonisch doen bij het serviceteam van de gemeente, 076-5974997.

Wijkagent
(www.buurtpreventiezundert.nl)

Ronald Grizell

Wijkagent Rijsbergen

Email: igp.baronie.team-weerijs@mw-brabant.politie.nl

Twitter: @WA_Rijsbergen

Wil je direct antwoord?

Chat dan op dinsdag- en donderdagavond tussen 19 en 21 uur met de politie. Je krijgt altijd een betrouwbaar antwoord van ons. Precies zoals je van de politie mag verwachten!

Bij Spoed
Bel 112

Dus wanneer iemands leven in direct gevaar is. Wanneer u getuige bent van een misdrijf. Bijvoorbeeld geweld, moord, een inbraak of diefstal.

Geen Spoed, wel hulp nodig?
Bel 0900-8844

Is een situatie niet-spoedeisend, maar heeft u wel hulp nodig? Voor de politie belt u dan het landelijke politienummer: 0900-8844 (lokaal tarief).